Marketing internetowy

Dobry biznes, dobre pozycjonowanie!

Twoi Klienci każdego dnia w pole wyszukiwarki Google wpisują różne zapytania. Wielu z nich szuka właśnie tego, co możesz im zaoferować. Bardzo ważne jest, aby znaleźli Ciebie w pierwszych wynikach wyszukiwania – inaczej trafią do konkurencji. Możesz mieć najlepszy biznes, ale Klienci muszą się o nim dowiedzieć. Próba promowania strony internetowej czy sklepu bez dobrego pozycjonowania organicznego jest jak pchanie samochodu pod górkę z zaciągniętym ręcznym hamulcem.

Wiemy to i dlatego od samego początku projektując Twoja stronę dbamy o tzw. naturalne pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

W Polsce aż 38% internautów korzysta z AdBlocka (czyli blokuje reklamy). To zła wiadomość dla tych, którzy bazują tylko na płatnym promowaniu strony, ale dobra dla Ciebie – jeśli skorzystasz z organicznego pozycjonowania. Obecność w wynikach wyszukiwania naturalnego (pośród tych wyników, które nie są linkami sponsorowanymi, wizytówkami Google Maps itp.), pozwoli Tobie na docieranie do Klientów, którzy korzystają z AdBlocka i nie widzą standardowych form reklamowych. AdBlock w żaden sposób nie zablokuje wyświetlania wyników wyszukiwania w Google, a dzięki pozycjonowaniu właśnie tą drogą pozyskasz więcej Klientów, którzy trafią na Twoją stronę internetową.

Obecność w wynikach naturalnych (nazywanych również wynikami organicznymi) sprawia, że Twoja strona jest bardziej wiarygodna w oczach internautów. Zjawisko to jest szczególnie widoczne w sytuacji, kiedy Twój adres WWW jest znajdowany przez konkretną osobę po wielu różnych słowach kluczowych. Dzięki temu internauta zyskuje przekonanie, że dana firma jest liderem w swojej dziedzinie i nabiera do niej większego zaufania. Trzeba mieć to na uwadze od samego początku projektowania strony.

Pozycjonowanie może się niektórym wydawać mało istotnym elementem. Możesz go ominąć, ale musisz wiedzieć, jakie będą konsekwencje – niska rozpoznawalność, niska wiarygodność i niższa sprzedaż. Pozycjonowanie strony WWW przekłada się również na wzrost ruchu na niej – co oznacza większą liczbę potencjalnych Klientów, większą sprzedaż i możliwość dalszego rozwoju. Tym bardziej, że przy odpowiednim dobraniu słów kluczowych pozycjonowanie może przynieść bardzo dobrą konwersję w porównaniu z innymi kanałami marketingowymi.

Zanim więc pomyślisz o płatnych formach reklamy, zrób porządek z pozycjonowaniem! Możemy Tobie w tym pomóc!

Jak wypozycjonujemy Twoją stronę?

Pozycjonowanie jest jak fundament Twojej strony. Musi być dobry, trwały i przygotowywany w najlepszych warunkach. Jest to długotrwały i długofalowy proces, którego nie można potraktować jako jednorazowego zadania. Tylko dzięki niemu poprawi się widoczność Twojej strony w internecie. Jeśli ma on przynieść spodziewany efekt, powinien być wykonywany planowo i systematyczne, z wykorzystaniem działań wewnętrznych i zewnętrznych. Przede wszystkim jednak działaniom tym powinna towarzyszyć dokładna i staranna analiza tego, co przyniesie Tobie korzyści.

Tak właśnie podchodzimy do pozycjonowania twojej strony. Jak w każdym innym procesie, najpierw zaczynamy od rozmowy, badania konkurencji, ustalania najważniejszych słów kluczowych i ciągłego testowania.

Następnie podejmujemy wspólne działania zwiększające widoczność w sieci i poprawiające sprzedaż. Wykorzystujemy do tego płatną reklamę, remarketing i wszelkie inne narzędzia, które sprawdzają się najlepiej w Twojej branży.

Najpierw fundament, potem mury, a na końcu zdobienia – wszystko zgodnie ze sztuką.

Zobacz, jak po kolei będziemy działać, by do Twojego sklepu czy na Twoją stronę trafiało jak najwięcej potencjalnych Klientów:

Etap 1:  Audyt strony pod kątem pozycjonowania

Zaczynamy od gruntownej analizy strony pod kątem jej budowy technicznej oraz zawartej na niej treści. Gdy strona już funkcjonuje, sprawdzamy na ile jest przyjazna wyszukiwarkom i co w niej można poprawić, by ułatwić działania pozycjonujące. Gdy projektujemy ją do nowa, od razu dbamy, by wszystko działało jak należy.

Jeśli zaistnieje taka potrzeba – sugerujemy przeprowadzenie zmian technicznych, które możemy wprowadzić, a które są istotne dla procesu optymalizacji strony pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarce Google.

Wdrażanie w obrębie strony zmian, które mają na celu ułatwienie jej pozycjonowania, to tak zwana optymalizacja. Jest ona bardzo ważnym elementem działań SEO, czyli Search Engine Optimalisation.

Etap 2: Wybieramy najlepsze dla Ciebie słowa kluczowe

Zanim nastąpią właściwe działania pozycjonujące, wybieramy słowa kluczowe, które będą dla Ciebie korzystne. Omijamy te, które wyglądają atrakcyjnie, ale raczej nie przyniosą Tobie zysku. Szukamy tych, które sprowadzą na Twoją stronę Klientów, którzy faktycznie będą zainteresowani Twoją ofertą i skorzystają z proponowanych przez Ciebie usług.

Niektóre popularne słowa kluczowe niekoniecznie muszą być najlepsze dla Ciebie. Wtedy warto zastosować tak zwany „długi ogon”. Są dwie szkoły ustalania fraz do “długiego ogona”. Pierwsza zakłada dobieranie mniej popularnych słów – idea jest taka, że użytkownicy posługujący się takimi słowami mają ściśle sprecyzowany cel, więc wyższe jest prawdopodobieństwo, że klikną i dokonają konwersji. To podejście było źródłem sukcesów firm takich jak Amazon czy Netflix – nieograniczani pojemnością magazynów, mogą oferować Klientom miliony produktów. Drugie podejście do strategii długiego ogona to dobieranie fraz kluczowych składających się z wielu słów. Używa się tu dowolnych słów (niekoniecznie nietypowych), ale wielość możliwych zestawień tworzy wiele unikalnych fraz. Podobnie jak w pierwszym przypadku, frazy takie dają dużą szansę na trafienie w potrzeby Klienta.

Przy wyborze słów używanych w działaniach marketingowych korzystamy z narzędzi dostarczanych przez Google i oceniamy liczbę wyszukiwań poszczególnych fraz. Wspieramy się również testowymi kampaniami linków sponsorowanych Google AdWords, które pozwalają ocenić popularność konkretnych słów kluczowych.

Pamiętamy także o frazach z tak zwanego długiego ogona (z ang. Long Tail), czyli kilkuwyrazowych, niszowych określeniach. Mimo mniejszej liczby wyszukiwań warto się im przyjrzeć, ponieważ dzięki nim można dotrzeć do potencjalnych Klientów, mających sprecyzowane oczekiwania co do poszukiwanych produktów i usług. Przede wszystkim jednak pozwalają one dotrzeć do Klientów, o których często zapominają konkurencyjne firmy – to natomiast bezpośrednio wpływa na Twoją przewagę i stwarza szansę na wyprzedzenie innych graczy z danej branży.

Etap 3: Działanie

Po analizie, fazie projektowej i dobieraniu słów kluczowych po prostu działamy! Pracujemy zarówno w obrębie strony, poprzez jej stałe polepszanie, jak i na zewnątrz niej, zdobywając wartościowe odnośniki. Uwzględniamy przy tym liczne czynniki, jakie wpływają na pozycję w Google (a jest ich około dwustu) i na bieżąco wdrażamy kolejne działania, dzięki którym pozycjonowanie strony jest bardziej efektywne, a uzyskiwane rezultaty bardziej stabilne.

W trakcie naszych prac uważnie śledzimy ich wyniki. Regularnie, co miesiąc przygotowujemy podsumowanie i dostarczamy Tobie je w formie raportu. Znając postępy prac, możesz na bieżąco oceniać, jak powinien kształtować się Twój budżet marketingowy.

Działasz bez ryzyka

Decydując się na pozycjonowanie strony WWW w Web24 masz pewność, że zrobimy wszystko, aby Twój biznes jak najszybciej uzyskał znakomitą widoczność w Google. Rozliczamy się za efekt, czyli za realnie uzyskane pozycje strony i obecność w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania – zależy nam więc na wspólnym sukcesie.

Tego typu model rozliczania jest dla Ciebie w pełni bezpieczny, ponieważ płacisz tylko wtedy, kiedy faktycznie Twoja strona internetowa uzyska pozycję w pierwszej dziesiątce wyników. Ponadto sprawia on, że zależy nam na zapobieganiu ewentualnemu nakładaniu przez Google automatycznych blokad na stronę. Dbamy o to, by Twoja strona odpowiadała najwyższym standardom.

Co ważne, działamy strategicznie. Pozycjonowanie opieramy na słowach kluczowych, które wcześniej starannie wybieramy, analizując ich popularność w oficjalnych narzędziach Google. Bierzemy przy tym pod uwagę zarówno słowa o dużej popularności, jak i te niszowe, ale pasujące do intencji potencjalnych Klientów (inaczej mówiąc wykorzystujemy tzw. długi ogon wyszukiwania).

Ponadto przy pozycjonowaniu zwracamy uwagę na możliwość rozwoju Twojego biznesu na rynki zagraniczne w ramach dodatkowych wersji językowych – również wartych wypromowania w Google. To zaś daje Twojej firmie większy potencjał i możliwość rozwinięcia skrzydeł.

Dlaczego warto zdecydować się na Google AdWords?

Skuteczne organiczne pozycjonowanie to bardzo dużo. Można jednak jeszcze bardziej poprawić Twoje wyniki! Kampania AdWords stanowi świetne uzupełnienie pozycjonowania. Z jednej strony efekty osiągane są szybciej, z drugiej pomagają w doborze słów kluczowych. Prawidłowo przygotowana kampania Google AdWords pozwala na bardzo precyzyjne dobranie grupy odbiorców.

Korzystanie z reklam tego typu pozwala na wyświetlanie swoich komunikatów powyżej wyników naturalnych w Google, a tym samym daje Ci przewagę konkurencyjną.
AdWords pozwala między innymi na targetowanie odbiorców według kryterium lokalizacji (miasta, województwa, państwa), wersji językowej, wykorzystywanych urządzeń (pulpit, smartfony), dni tygodnia, czy godzin, w których reklamy powinny się wyświetlać.

Reklamy AdWords mogą się przydać również w zakresie pozyskiwania ruchu na poszczególne wersje językowe Twojej strony internetowej. Dzięki temu możesz łatwo i szybko zaistnieć na zagranicznych rynkach i docierać do odbiorców z konkretnych państw.

Z reklam Google AdWords warto korzystać równolegle do działań SEO – lecz nie zamiast nich. Te dwie formy promocji najlepiej traktować jako wzajemnie się uzupełniające i w ten sposób uzyskiwać jeszcze więcej ruchu na stronie, a przez to – jeszcze więcej Klientów.

Remarketing – potężne narzędzie reklamowe

Pozycjonowanie i Google AdWords to już dużo, ale warto jeszcze sięgnąć po remarketing. Dzięki niemu Twoje komunikaty promocyjne mogą wyświetlać się użytkownikom, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę, ale nie zdecydowali się na skorzystanie z Twoich usług. Gdy tylko odwiedzą inne strony wyświetlające reklamy Google (sieć GDN – Google Display Network), możesz przypomnieć im o Twojej ofercie.

Remarketing to dodatkowa szansa na pozyskanie Klienta – skorzystaj z niej!

Dlaczego stosowanie remarketingu jest tak bardzo polecane? Głównie za sprawą faktu, że ponownie ściąga na Twoją stronę osoby, które na przykład wstępnie zainteresowały się Twoją ofertą, ale nadal wahały się co do ostatecznej decyzji. Poprzez remarketing możesz im przypomnieć o sobie i doprowadzić do działania na Twojej stronie.

Innym zastosowaniem remarketingu jest sytuacja, gdy ktoś porównuje oferty kilku firm, ale odkłada ostateczną decyzję na później. Poprzez remarketing możesz przypomnieć takiej osobie swoją markę, tym samym znacząco zwiększając prawdopodobieństwo, że wybierze ona właśnie Twoją ofertę.

Zauważ, że remarketing doskonale sprawdza się jako uzupełnienie pozycjonowania. Zazwyczaj zanim dojdzie do faktycznej konwersji, internauta kilkukrotnie odwiedza Twój serwis internetowy. Może więc trafić na niego poprzez wpisywanie konkretnych słów kluczowych (ogólnych lub tych z długiego ogona), a następnie trafić ponownie na Twoją stronę internetową za pośrednictwem reklam wyświetlanych w ramach kampanii remarketingowych.